I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, February 22, 2011

DALAM DIAM AKU MENCINTAIMU..


hai kwn2~
da lme ak x post kt blog ak neh,huhuhu..
da xde modal da nk bercrite..
so,ak copy lgu je la ni,hehehehe..
sje je pn,skdar mgulit kenangan,hahahahha..
fhami la d sblik seni kte lgu ni..

.
.
.
.
.
.
.
entah mengapa ku rasa tak menentu
semenjak aku mengenali dirimu sayang
terbayang-bayang wajahmu dimataku
hingga tersentuh rasa indah dikalbu
apakah ertinya..

c/o
aku tak tahu mengapa aku rindu
inginku curah tetapi rasa malu
cubalah engkau mengerti isi hatiku
didalam diam aku mencintai mu..

kuharap kau faham perasaanku
yang kini dilamun rindu padamu
sesungguhnya aku telah jatuh cinta..
oh indahnya bila bersamamu....

moga engkau dapat terima
cintaku dengan ikhlasnya
janganlah engkau sia-siakan
harapan dan impian ku..

ulang c/o

dalam diam ku mencintaimu.. 

 .
.
.
.
klau x pndai nyanyi lgu ni,bke je kt you tube,huhuhu..
pndai2 korg la cri yek..
tpi bez jgk la lgu ni..
huhuhuhu..
okai,bye3...
:)

Monday, February 7, 2011

  hai kwn2,sape tw sempena ape nme aku ni di cipta??
klau nk thu,hayati lalgu kt bwah ni..
hyati btul2 dan fhami la k..
hehehehe...

Sudirman

Hidup Sederhana (Basikal Tua)

Riang hatiku badan bertuah
Punya teman yang comel dan manja
Berjanji akan selalu bersama
Menemani ku setiap masa

Aku hidup serba sederhana
Tiada harta tiada rupa
Hanya yang ada budi bahasa
Harta sekadar basikal tua

Orang biasa basikal tua
Orang biasa basikal tua

Walau kemana ia meminta
Kubawa dengan hati yang bangga
Senang melihat ia ketawa
Duduk di palang basikal tua

Aaaa Aaaa Aaaa Aaaa

Biar pun hidup aku begini
Berbasikal setiap hari
Namun hatiku riang selalu
Tiada hutang datang mengganggu

Angan-angan ku disuatu masa
Basikal kan ku tukar kereta
Tapi kekasihku tidak setuju
Mungkinkah dia rasa cemburu

Orang biasa basikal tua

Aaaa Aaaa Aaaa Aaaa

 haa,ni la dye penyanyi lgu ni..
sape x knl sudirman kn,hehehehe..
2 la khdupan ak,juz org biase..hehehehe..
k la,bye2..:)

tips temuduga

 

 hai kwan2..

ad x di antre kmu yg nk temuduga??

haa,bkn senang nk temuduga tw..

sprti yg kte thu,pkaian msti la kmas kn..

selain tu,ad lgi yg perlu kte thu utk pikat hati penemuduga 2..

 antre nyr,bce la kt bwah 2 k,hehehhhe..

 

 

Tips menghadapi temuduga

PERKARA YANG MENJELIKKAN PENEMUDUGA
Berikut adalah perkara-perkara yang sepatutnya anda elakkan ketika berada dalam bilik temuduga untuk mengelakkan penemuduga berasa bosan dan jelik kepada anda :
  1. Bercakap perkara-perkara yang tidak berkaitan secara keterlaluan
  2. Tidak memberikan tumpuan kepada penemuduga tertentu apabila ditemuduga lebih dari seorang penemuduga
  3. Mengelak dari menjawab soalan penemuduga
  4. Memandang rendah akan pengetahuan penemuduga, ini dapat dilihat dengan jawapan anda
  5. Mencabar penemuduga dengan bertanyakan soalan yang rumit dan terlalu teknikal
  6. Menggunakan nama-nama orang berpangkat atau terkenal dalam perbualan anda dengan temuduga dengan harapan penemuduga tersebut kagum dengan anda
Perkara-perkara ini bukan sahaja membosankan penemuduga, malah akan membuatkan penemuduga merasa jelik dengan anda dan seterusnya mengambil keputusan untuk mengenepikan permohonan anda untuk mendapat jawatan tersebut.


KAWAL EMOSI SEMASA TEMUDUGA
Semasa berada di bilik temuduga, kerapkalinya anda akan ditanyakan soalan-soalan yang anda kurang bersedia. Soalan-soalan ini kebanyakkannya seolah-olah “mencabar” kewibawaan anda.Apa yang perlu anda lakukan adalah :
  1. Ingatkan diri anda bahawa penemuduga sedang menguji anda
  2. Jawab dengan jelas dan lantang
  3. Kikiskan sifat ego anda
  4. Tenangkan diri anda sebelum menjawab soalan, selalunya penemuduga akan cuba menggunakan jawapan anda untuk membidas
  5. Banyakkan senyuman
  6. Berikan penekanan dalam jawapan anda yang menyokong butiran-butiran yang tertulis dalam CV/Resume anda. Berikan penekanan kepada pencapaian anda yang tidak boleh dicapai orang lain
  7. Jangan sesekali menunjukkan anda hilang minat terhadap pekerjaan ditawarkan
Selain itu, anda dinasihatkan supaya jangan tergopoh gapah menjawab soalan-soalan sebegini dari temuduga, ambil masa untuk berfikir sejenak,dan jawablah dengan fikiran yang tenang.


TINGKAHLAKU & ADAB SEMASA TEMUDUGA
  1. Semasa hendak masuk ke bilik temuduga JANGANLAH gentar. Buatlah seperti biasa saja. Ucapkan “Selamat Pagi” atau “Selamat Petang” mengikut pada keadaan waktu. Ini nanti akan memberi perasaan mesra di antara anda dan penemuduga.
  2. Jangan hulurkan tangan anda untuk berjabat tangan selagi penemuduga itu tidak berbuat gerakan dahulu yang ianya hendak berbuat demikian.
  3. Janganlah anda duduk selagi tidak disuruh. Apabila anda disuruh duduk, ucapkan terima kasih dan duduklah dengan sempurna serta tegakkan badan. Jangan menggelisah.
  4. Jangan anda letakkan barang-barang atau tangan ataupun siku anda di atas meja penemuduga itu.
  5. Jangan anda cuba hendak mengalih keadaan kerusi yang disediakan itu.
  6. Jangan goyang-goyangkan kaki ataupun menggerakkannya di sana sini. Jangan pula anda cuba hendak membaca surat-surat dan lain-lain kertas di atas meja penemuduga itu
  7. Biarkan penemuduga itu memulakan temuduga.
  8. Janganlah anda menjawab soalan-soalan dengan tergopoh-gapah. Sebaliknya jawablah dengan tenang dan jelas serta mudah didengar. Jawapan yang anda beri itu hendaklah tepat. Jangan bercakap panjang lebar, dan jangan gunakan bahasa kasar
  9. Apabila bercakap pandanglah ke muka penemuduga itu. Jika ahli-ahli panel yang menemuduga itu lebih daripada seorang maka arahkan jawapan-jawapan anda kepada Ketua Panel
  10. Gunakan perkataan seperti Tuan atau Puan pada orang yang tertentu dari masa ke semasa, tetapi janganlah selalu menggunakannya
  11. Jangan menyampuk semasa penemuduga itu sedang bercakap dan jangan sekali-kali berbalah dengannya.
  12. Jangan merokok ataupun mengunyah apa-apa di dalam mulut.
  13. Jangan sekali-kali mengeluarkan kata-kata yang tidak benar semasa dalam temuduga.
  14. Jika anda tidak tahu jawapan yang disoal itu, janganlah cuba hendak berbohong ataupun mendiamkan diri sahaja, kerana ini akan melemahkan peluang anda. Eloklah anda bercakap terus terang yang anda tidak tahu jawapannya.
  15. Bersedia memberitahu penemuduga tentang keluarga anda, persekolahan, kegemaran dan aktiviti anda. Jangan bercakap melebihi dan yang tidak sepatutnya.
  16. Jangan berbincang apa-apa masalah peribadi anda semasa temuduga.
  17. Jika anda pernah bekerja dahulu, berilah keterangan dengan ringkas dan tepat berkenaan dengan pekerjaan itu.
  18. Jangan sekali-kali anda cuba hendak mencela bekas majikan anda.
  19. Nyatakan kelayakan dan kelulusan anda yang benar, tetapi janganlah membesar-besarkan perkara itu.
  20. Anda hendaklah mengetahui serba sedikit akan tugas-tugas yang bersabit dengan pekerjaan itu, masa yang dijangka kena bekerja dan gajinya yang akan dibayar pada permulaannya.
  21. Bersedialah untuk memberitahu kadar gaji yang anda ingin. Walau bagaimanapun biarlah penemuduga itu mengemukakan perkara itu terlebih dahulu.
  22. Jika penemuduga tidak menyatakan tarikh yang sepatutnya anda mengetahui keputusan temuduga itu, eloklah anda bertanya supaya anda boleh datang lagi ke pejabatnya untuk mengetahui keputusan itu. Jika ia bersetuju tanyakan tarikh dan masa yang sesuai baginya.
  23. Biarkan penemuduga itu menamatkan temuduga.
  24. Ucapkan terima kasih kepada penemuduga kerana memberi peluang kepada anda menyertai temuduga itu.


    slmt mencuba ye kwn2..
    smoge berjaya..
    good luck..:)

Sunday, February 6, 2011

pulang utk menuntut ilmu

hai kwn2..
da lme tggl blog ni..
da berhabuk pn..huhuhu..
bkn pe,sbnar nyr ak sibuk ckit 2 3 hri yg lpas..
byk krje ak kne buat cti2 bru ni..
terutamanya ak tlong kak ak cat blik dye..
mklum la,bkal pgantin,huhuhu..
ak ble lgi ek,xde jdoh lgi kot,huhuhu..
lari tjuk da ni,hehehehe..
skrg ni ak da ade kat serdang..
myambung plajaran ku,huhuhu..
ak naik bas tasik kenyir pada jam 2045,5/2/2011..
smpai nyr ak kt upm ni,ak da bertekad nk refresh blik pljran yg da ak bljr..
mklumla,da nk exm,huhuhu..
ak xde ape2 pn nnk share sbnar nyr ni,juz utk bsuh blog ni yg da berabuk..
kpde kwan2,hrap dpat menempuhi peperiksaan yg bkal d ambil..
ok,tatatattatata...
bye3..:)

Thursday, February 3, 2011

permainanku

haa!!
sape thu ape ni??
ni la alt yg digunakan utk main pingpong..hehehehehe..
mmg sume owg knl kn,huhuhu..
ak mmg mnat main pingpong..
da lme ak x main pingpong..
ak start main pingpong sjak tg1 lgi..
tpi mse 2 main ats meja biase buatn sndri je..huhuhu..
mse tg4 & tg5 ak berjye mwakili sekolah..hehehehehe..
x bgge pn sbb bkan pemain utama pn,hehehe..
stiap perlawanan msti menang hgga ak dinaikkan ke pringkat zon..
agk lme la jgk ak xmain,tpi mlm ni ak start main blik..
da lpe pn skill lme2 ni..hehehehe..
dlm hti nk mwakili universiti,tpi ntah la tercapai ke x..huhuhu..
kwan2,doa kn ak yah..huhuhu..
permainan lain pn ak mnat,tpi x la terror mcm org lain,huhuhu..
ok la,stkat 2 je la dlu tuk kli ni k kwan..
gudluck 4 all..
truskan dgn hobi yg anda minati..
sekadar perhiasan,hehehehe..
bye2..:)

Wednesday, February 2, 2011

kata pedoman.

yap!!
btul  2..
jgn la kte hpokrit k kwn2..
klu mcm 2 skap kte,trus kn je..
jgn sbb kn org len kte leh brubah k..
tpi klau  kte thu kte ni jhat,kne la brubah ke arah kebaikan..
bru la kte akn aman..
jgn pkse2 nk jdi baik,kne slow2..bia org pndang kte jhat pn,
tpi bia kte puas ati ngn prubhan kte..igt 2 kwn2..
pegangan jgk pntg tw..
kte kne la berpendirian tetap..
jgn mudah ptus ase..
ggal skali x bermakna ggal slame2 nyr kn..
stkat ni je dlu..
slmat mencuba..
daa..
salam..:)

pulang ke kampung

wahai orang2 kg..mai cni cek nk habak mai..
loni cek ad kt kg..hehehehehe...
sonok la jgk dpat blik kg..
mklumla,da lme x blik..
org len duk cbuk cuti,kte duk dlm hutan,berkem..
huhuhuhuhu..
bru je bllik kg ni..naek bas 28/1,jam 9 mlm..
sedar x sdar da smpai ke ganu..hehehehe..
smpai dlm pkul 5 lbih jgk la..
kcian kt ayh kne bgun awl mai ambk ak..huhuhu..
tpi kjap je cuti ni..huhuhu..
5/2 ni da kne blik serdang..
mymbung perjuangn ku sbgai pnuntut..huhuhu..
ape2 pn ak tetap epy cz dpt blik jmpe fmily yg tersyg..
dan yg pling epy jgk dpt jmpe ank sedare ak yg bru lhir..hehehe..
stkat ni je tuk kli ni..bye3..:)

Popular Posts